
شرح وظايف كميته
1 . برنامه ریزی ونظارت برارتقای دانش برنامه ریزی درسی درمیان اعضای هیات علمی دانشگاه
- پیگیری تدوین طرح درس های تدوین نشده
- ارزیابی طرح دروس تدوین شده
- مشاوره و ارائه راهنمایی در خصوص تدوین طرح درس
- برگزاری جلسات در خصوص طرح درس ، طرح دوره
- کمک در تدوین شیوه نامه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی و بازنگری در صورت لزوم
- بررسی اصلاحات طرح درس ها
۱. شیوهنامه و فرآیند برنامهریزی درسی
موضوع:
اجرای شیوهنامه مصوب شورای آموزشی دانشگاه جهت یکپارچهسازی برنامهریزی درسی در تمامی دانشکدهها.

اقدامات کلیدی:
- اجرای الزامات شیوهنامه مدیریت برنامهریزی درسی.
- بارگذاری طرح دوره و طرح درس تمامی دروس در وبسایت دانشکده ظرف یک هفته.
- رعایت دقیق زمانبندی اعلامشده.
پیوستها:
۲. روند مدیریت، ارزیابی و اجرای برنامههای آموزشی
مرحله ۱: برنامهریزی و تدوین محتوا
- اعلام برنامههای آموزشی جدید توسط وزارت بهداشت.
- طراحی طرح دوره توسط اساتید و متخصصان.
- تدوین طرح درس با مشارکت اعضای هیئت علمی.
مرحله ۲: اختصاص و بررسی دروس
- تخصیص دروس به اساتید بر اساس تخصص.
- ارسال طرح درس به دفتر توسعه آموزش (EDO) برای بررسی و تأیید نهایی.
مرحله ۳: اجرای برنامه آموزشی
- بارگذاری طرح درس در وبسایت دانشکده.
- ارائه سرفصلها در کلاسهای درس.
- اجرای نظرسنجی دانشجویان و تحلیل نتایج ارزشیابی.
مرحله ۴: ارزیابی و بهبود دورهها
- جمعآوری دادههای ارزیابی (پرسشنامه، مصاحبه).
- شناسایی نقاط قوت و ضعف دورهها.
- اعمال اصلاحات توسط مسئولین دروس و ارائه گزارش به شورای آموزشی.
۳. ابزارها و نرمافزارهای آموزشی
- Google Classroom: هماهنگی تیمها و تهیه طرح درس.
- سیستم LMS (Moodle): بارگذاری محتوای درسی و ارتباط با دانشجویان.
۴. مستندات و نمونههای آموزشی
مستندات اجرایی:
نمونه طرحهای درسی: